Обробка даних в інтерактивних методах навчання на основі веб-технологій

Автор(и)

  • O. I. Morozova Національний Космічний Університет "Харківський Авіаціонний Інститут", Україна

DOI:

https://doi.org/10.35681/1560-9189.2019.1.1.179171

Ключові слова:

обробка даних, освіта, виробництво, навчальний процес, веб-технології

Анотація

Розглянуто обробку даних в інтерактивних методах навчання на основі веб-технологій. Запропоновано на базі веб-сайтів закладів загальної середньої освіти та профілюючих кафедр створювати системи підтримки професійної спрямованості із застосуванням сучасних інформаційних систем і технологій. Основу цих систем складає когнітивне та ситуаційне моделювання. Когнітивне моделювання являє собою процес, завдяки якому приймають найбільш ефективні рішення або формують сценарії розвитку реальних подій, а ситуаційне моделювання являє собою метод дослід-ження, за якого система, яку вивчають, замінюється моделлю, що з достатньою точністю описує реальну систему. Метою статті є оцінка можливості когнітивного моделювання процесів і явищ в інтерактивних методах навчання для організації нового підходу до вивчення навчального матеріалу з використанням веб-технологій.

Запропоновано на базі сайтів профілюючих кафедр створювати системи підтримки професійної спрямованості у вигляді освітнього веб-порталу з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. При цьому необхідна обробка даних, які зберігаються на цьому веб-порталі. На порталі є наявний підхід до вивчення дисциплін в ігровій формі, а саме у формі вікторини. Основу такого підходу складає когнітивне моделювання, тобто моделювання процесів і явищ з метою пізнання нового навчального матеріалу, що пов’язаний з обраною професією. Іншим підходом використання веб-opiєнтованих технологій в інтерактивних методах навчання є застосування експериментальної методики самостійного навчання в ігровій формі, яка передбачає самостійне вивчення будь-якого змістовного матеріалу та придбання відповідних знань, умінь і навичок. Показано особливості організації процесу навчання ігровими методами та обробки даних з використанням запропонованих підходів і веб-технологій, які можливо використовувати в навчальному процесі закладів загальної середньої і вищої освіти, у процесі самостійного або дистанційного навчання.

Посилання

Shabanova Yu.O. Systemnyy pidkhid u vyshchiy shkoli: pidruch. dlya stud. mahistratury za spets. «Pedahohika vyshchoyi shkoly». Dnipropetrovs'k: NHU, 2014. 120 s.

Meteshkin K.A. Osnovy organizacii, funkcionirovanija i perspektivy razvitija sistemy «vysshaja shkola Ukrainy»: monografija/Har'kov: HNAGH, 2010. 309 s.

Posternak N.O. Vykorystannya internet-tekhnolohiy u roboti vykladacha vyshchoho navchal'noho zakladu. Young Scientist. 2017. Vol. 44. No 4. P. 425–428.

Mistler-Jackson M., Bulter Songer N. Student motivation and Internet technology: Are students empowered to learn science? Journal of Research in Science Teaching: The Official Journal of the National Association for Research in Science Teaching. 2000. Vol. 37. N 5. Р. 459–479.

Spirin O.M. Veb-opiyentovani tekhnolohiyi navchannya osnov prohramuvannya maybutnikh uchyteliv informatyky. Matematyka ta informatyka u vyshchiy shkoli: vyklyky suchasnosti: zb. nauk. prats' za materialamy Vseukr. nauk.-prakt. konf., 18–19 travnya 2017 r. FOP Rohal's'ka I.O. 2017. S. 61–65.

Kiberneticheskaja pedagogika: IT-tehnologii v obrazovanii i obuchenii v vuzah. Teorija i praktika: monografija/ Meteshkin K.A., Sokolov A.Ju., Morozova O.I., Pomorceva E.E. i dr. Har'kov: HNUGH, 2014. 243 s.

Kognitivnye tehnologii dlja podderzhki prinjatija upravlencheskih reshenij. URL: http://emag.iis.ru/arc/infosoc/emag.nsf/BPA/092aa276c601a997c32568c0003ab839 (Last accessed: 11.01.2019).

Kafedra geoinformacionnyh sistem, ocenki zemli i nedvizhimosti. URL: http://www.kaf-gis.kh.ua/home (Last accessed: 11.01.2019).

Masalimova A.R. et al. Cognitive simulation as integrated innovative technology in teaching of social and humanitarian disciplines. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education. 2017. Vol. 13. No 8. P. 4915–4928.

Bara B.G. Cognitive science: A developmental approach to the simulation of the mind. Routledge, 2016. 388 p.

Polo Marko. Kniga o raznoobrazii mira. Har'kov: Folio, 2013. 382 s.

Rojas E.M., Mukherjee A. General-purpose situational simulation environment for construc-tion education. Journal of construction engineering and management. 2005. Vol. 131. No 3. Р. 319–329.

Rojas E. M., Mukherjee A. Modeling the construction management process to support situational simulations. Journal of Computing in Civil Engineering. 2003. Vol. 17. No 4. Р. 273–280.

Muromcev D.I. Ontologicheskij inzhiniring znanij v sisteme Protégé: metod. posob. Sankt-Peterburg: SPb GU ITMO, 2007. 62 s.

Suárez-Figueroa M.C., Gómez-Pérez A., Motta E., Gangemi A. Ontology Engineering in a Networked World. Berlin: Springer Science & Business Media, 2012. 444 p.

Vitolo C. et al. Веб technologies for environmental Big Data. Environmental Modelling & Software. 2015. Vol. 63. P. 185–198.

Connolly R. Fundamentals of web development. Pearson Education, 2015. 1024 p.

Meteshkin K.O., Shaulskyy D.V. Praktykum z matematychnoyi obrobky heodezychnykh vymi-riv: navch. posib. Kharkiv: KhNUMH, 2014. 100 s.

Matematicheskaja obrabotka geodezicheskih izmerenij. URL: http://kaf-gis.kh.ua/ matematicheskaya-obrabotka-geodezicheskih-izmereniy (Last accessed: 12.01.2019).

Meteshkin K.O., Shaulskyy D.V. Matematychna obrobka heodezychnykh vymiriv: navch. posib. Kharkiv: KhNUMH, 2012. 176 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-05

Номер

Розділ

Інформаційно-аналітичні системи обробки даних